3D karikatūros

#051 Retrospektyva: 3D karikatūros

Susidūrimas
2003–2009 metais Marijos žemės animacijos fronte pamažu ėmė rastis 3D kompiuterinės grafikos paklausa; atsirado poreikis net ir vien tik 3D animacijos kūrimui.
Intensyvi praktinė patirtis vykdant 3D kompiuterinės grafikos (animacijos) projektus, įgytos žinios bei gamybiniai įgūdžiai davė daug apčiuopiamos naudos perprantant 3D animacijos kūrimo ypatumus, kilstelėjo supratimą apie 3D animaciją į aukštesnį lygmenį.
Šiuo laikotarpiu kurti animaciniai projektai (pvz., „Me and Moody“, „Tankas“, „Baubo liga“) buvo puikus būdas teorines žinias įgyvendinti praktikoje, o tuo pačiu ir perprasti 3D kompiuterinės grafikos kūrimo niuansus.

Me&Moody

Anuomet įgyta praktinė patirtis atvėrė galimybes jau ir savarankiškai, be pagalbos iš šalies, pačiam kurti 3D kompiuterinę animaciją.
Tad natūralu, kad šiame 3D kompiuterinės grafikos (animacijos) projektų vykdymo kontekste atsirado noras kurti 2D+3D technikų samplaikos darbus, arba vien tik 3D skaitmenines karikatūras, iliustracijas, paveiksliukus.
Karikatūrų parodos visais laikais buvo ir išlieka gera terpė eksperimentuoti. Tad ši erdvė idealiai tiko pristatyti žiūrovams karikatūras, kurių kūrimui pirmą kartą Marijos žemės karikatūrų meno istorijoje panaudota 3D kompiuterinės grafikos technika.

Karikatūra „Susidūrimas“ nupiešta 2007 m. karikatūrų parodai.
// „Susidūrimas“ – karikatūra pionierius, kurią kuriant pirmą kartą panaudojau (integruota) trimačiai grafiniai elementai (3D automobiliai). //

Jakštas Šarūnas. Karikatūra, Cartoon, Karikaturen, Caricatura.
> Susidūrimas / Collision <

> Susidūrimas / Collision <


Info asmenims, kurie nėra vairuotojai:
dešiniosios rankos taisyklė – jei privažiavus prie sankryžos, iš dešinės esančiame kelyje stovi automobilis, važiuoti negalite.
// KET 155 p. Lygiareikšmių kelių sankryžoje vairuotojas privalo duoti kelią iš dešinės artėjančioms transporto priemonėms, jeigu transporto priemonių važiavimo trajektorijos kertasi. //


2009 m.
2009 metais beveik visus savo darbus (karikatūras, piešinius, iliustracijas, atvirukus) kūriau pasitelkdamas 3D kompiuterinės grafikos įrankius. Balandžio 1 d. karikatūrų parodai pateikiau keturias karikatūras ir visos jos buvo sukurtos naudojant trimatę kompiuterinę grafiką („Geležinis Vilkas“, „Matrica“, „Trys Kryžiai“, „Vilniaus kroketas“).

Iš šio tarpo išskirtina karikatūra „Trys Kryžiai“, kuri sukurta vien tik 3D kompiuterinės grafikos įrankiais. Šis darbas ir yra mano pirmoji 3D karikatūra.

Jakštas Šarūnas. Karikatūra, Cartoon, Karikaturen, Caricatura.
> Trys Kryžiai / Three Crosses 3D<

> Trys Kryžiai / Three Crosses <

Kitų trijų Balandžio 1 d. parodos karikatūrų sukūrimui naudota mišri (2D+3D) technika:
„Geležinis Vilkas“ – vamzdis, siurbėlės (dėlės) 3D objektai; „Matrica“ – Neries vamzdis, monetos 3D modeliai; „Vilniaus kroketas“ – pilis, kroketo lazda bei rutulys 3D modeliai.

Dargi ir kitoms tais metais vykusioms parodoms taip pat sukūriau karikatūras su integruotais 3D grafiniais elementais: „Nukryžiuotas“, „Kryžiaus kelias“, „Golfas“, „Ignalina Plant“, „Monstras“ ir dar kelios kitos.

3D kompiuterinės grafikos panaudojimas karikatūrose:

  • 2004 m. — sukurtas pirmas trimatis grafinis elementas karikatūrai (dolerinis kryžius);
  • 2007 m. — sukurta pirma karikatūra, kurioje panaudoti trimačiai grafiniai elementai („Susidūrimas“: personažas (vairuotojas) — 2D grafika, o automobiliai — 3D kompiuterinė grafika);
  • 2009 m. — pirma karikatūra, kuri sukurta vien tik trimatės kompiuterinės grafikos įrankiais („Trys kryžiai“).

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *